From Inside the Games

Suspicions over the level of doping in Kenya have again been raised less than a month before the start of the Olympic Games in Rio de Janeiro following the latest joint investigation by German television channel ARD and British newspaper The Sunday Times.

The new report has also implicated three unnamed British runners, leading to UK Anti-Doping (UKAD) to send two investigators to Kenya to investigate the claims.

The documentary broadcast tonight on ARD and presented by renowned investigative journalist Hajo Seppelt claimed that doping is rife at Kenya’s elite training centre in Iten.

The allegations is set to lead to fresh calls that Kenya should be banned from Rio 2016 along with Russia, suspended by the International Association of Athletics Federations (IAAF) following allegations of state-supported doping uncovered by ARD and The Sunday Times.

The documentary, largely filmed with a hidden camera, claimed to have successfully infiltrated one of their team posing as an athlete into the training centre which is a favoured spot for distance runners, both Kenyan and European, as it is at high altitude 2,400 metres above sea level.

Read more>>